FORD_SRDT_2018

2018 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 43 EcoBlue motor, halihazırda Euro 6 emisyon standardı gerekliliklerini sağlıyor. Ayrıca, yakın dönemde devreye girmesi öngörülen Euro 7 emisyon standardına uygun bir yapıyla geliştirildi. ECOTORQMOTOR AILESI Mühendisliğini tamamıyla Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz yeni nesil Ecotorq EU6 motor ailesini, Euro 6 emisyonlarını sağlayacak ve Euro 7 emisyon seviyesine hazır olacak şekilde geliştirdik. JMC firması ile yaptığımız teknoloji lisans anlaşması dahilinde ve Ford Otosan olarak mühendislik desteğimizle dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin için tasarlanan “JMC Weilong” kamyonlarında Ecotorq motorlar kullanılıyor. Çin’de yürürlüğe girmesi planlanan CN6 emisyon regülasyonuna uyum çalışmalarımız sürüyor. Buna ek olarak, geliştirdiğimiz Ecotorq motorların Otokar’ın otobüslerinde kullanılması adına iş birliğine imza attık. Uygulamamızla En Başarılı Koçlular Ödülleri’nde “İş Birliği Geliştirenler” kategorisi altında başarımız tescillendi. DAHAHAFIFMALZEMELER Gelişen teknolojilerle birlikte yeni nesil araçların daha az yakıt tüketmesi, daha hafif ve dayanıklı olması bekleniyor. Bu doğrultuda, araçlarımızı hafifletecek malzemelere geçiş sağlıyor, böylece araçların sera gazı emisyonlarını da azaltıyoruz. Daha hafif malzemelere geçiş adına çelik yerine alüminyummalzemelere geçiş en önemli adımlarımız arasında yer aldı. Alüminyum parçaların birleştirilmesi, klasik imalat yöntemleri ile gerçekleştirilemediği için tesislerimizde özel bir imalat sistemi kurduk ve Transit MCA modelimizin kaput parçasında alüminyuma geçişini sağladık. Ayrıca, Türkiye’de alanında bir ilk olan çay atıkları kullanarak alternatif iç gövde parçalarının üretilmesine yönelik çalışmalarımıza devam ettik. Söz konusu proje çerçevesinde üretilen yeni parçalar, daha hafif olması sebebiyle yakıt tüketimi ve sera gazı emisyonları konusunda avantaj sağlıyor. Benzer bir yaklaşımla, kahve atıklarının da değerlendirilmesi için çalışmalarımız devam ediyor. Elektrikli Hibrit (PHEV) Ford Transit Custom Ford’un ticari araçlar segmentinde elektrikli bataryası olan ilk aracı, üretimini gerçekleştireceğimiz elektrikli hibrit (PHEV) Transit Custommodeli olacak. Elektrikli bataryanın içten yanmalı motor ile şarj edileceği araç yakıt tüketimi ve karbon ayak izinin azaltılmasına katkıda bulunuyor. 2018 yılında aracın testleri sürerken 2019 itibarıyla üretim ve ihracını gerçekleştireceğiz. Şehir paydaşlarıyla planladığımız projeler kapsamında, karşılıklı fayda ve iş birliği çerçevesinde aracın, yeni iş modellerinde yük taşımasında kullanımı ve yolcu taşımacılığında şehrin marka imajına katkı sağlayacak güzergahlarda değerlendirilmesi gibi konularda çalışmalarımız devam ediyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw