FORD_SRDT_2018

38 iDEAL Satış ve satış sonrası tümmüşteri deneyimini uçtan uca dönüştürecek bir dijitalleşme projesi olan iDEAL üzerinden çalışan gelişimi, müşteri memnuniyeti ve kurumsallaşma gibi konularda bayilerimizin gelişimine destek oluyoruz. Proje kapsamında bayi sistemlerimizi merkezileştiriyor ve merkezi müşteri ilişkileri yönetim sistemine (CRM) bağlıyoruz. Bu yıl 150 noktada CRM sistemi altyapısını kurduk ve neredeyse tüm bayilerimize sistemi yaygınlaştırdık. Proje yol haritasına uygun olarak yeni fonksiyonları devreye almaya başladık. Bu fonksiyonlar arasında müşteri ve araç verilerinin 360 derece görünümü, satış gücü otomasyonu, müşteri aday ve fırsat yönetimi, yeni iş emri listeleme, yeni araç sipariş modülü, müşteri bilet yönetimi ve Türkiye’de sektörümüzde ilk defa uygulamaya alınan Görüntülü Bilgilendirme Sistemi bulunuyor. Platform hız ve verimlilik sağlıyor, müşteri ve araç ayak izini takip etmek, yeni müşterilere ulaşmak, özelleştirilmiş kampanyalar sunmak gibi farklı avantajlar sunuyor. 2019 yılında iDEAL’i tamamıyla devreye almayı ve platforma 200’ün üzerinde modül eklemeyi planlıyoruz. Bayilerde Çalışan Memnuniyeti ve Gelişimi Bayi çalışanlarının yetkinliği ve memnuniyeti, müşteri iletişimi ve deneyimi için önem taşıyor. Bayi çalışanlarını marka elçileri olarak görüyor ve en iyi hizmeti sunmalarını sağlamak için çalışıyoruz. Bu yıl bayilerimize merkezi bir çalışan memnuniyeti anketi gerçekleştirdik ve bu anketleri yıllık olarak yapmaya devam etmeyi planlıyoruz. Ankete bayilerimizin %84’ü katıldı ve memnuniyet oranı %84 oldu. Anket sonuçlarına göre bayilerin iyileştirmeler yapmasına destek oluyoruz. Bayilerde insan kaynakları sistemlerini dijital ve merkezi bir sisteme taşıdık. Bayiler, çalışanlarını yetkinliklerine ve özgeçmişlerine göre takip edebiliyor. Bayi departmanımız ise süreçlere katkı vererek bayi çalışan yetkinlikleri doğrultusunda kişiye ve bölgeye özel eğitimler kurgulamak üzere çalışıyor. Dijital ortamdaki eğitimleri arttırmayı ve önümüzdeki yıllarda merkezi sisteme performans yönetimini dahil etmeyi hedefliyoruz. Bayi Konseyi 25 yılı aşkın süredir devam eden “Bayi Konseyi” aracılığıyla bayiler süreçlere etkin katılım sağlıyor ve Konsey çift yönlü iletişimde ve ilişkilerin gelişiminde etkin rol oynuyor. Bayiler tarafından seçilen temsilcilerden oluşan kurul belirli aralıklarla toplanıyor ve yönetim temsilcileriyle birlikte satış, satış sonrası ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin konularda öneriler geliştiriyor. Ayrıca, her yıl bütün araç bayilerinin katıldığı bir Bayi Toplantısı düzenleniyor. SÜRDÜRÜLEBILIR VE KÂRLI BÜYÜME 25 yılı aşkın süredir devam eden “Bayi Konseyi” aracılığıyla bayiler süreçlere etkin katılım sağlıyor ve Konsey çift yönlü iletişimde ve ilişkilerin gelişiminde etkin rol oynuyor. Proje sayesinde tekliften siparişe geçiş oranı %2’den %31’e yükseldi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw