FORD_SRDT_2018

34 İnovasyon Yönetimi Bütün iş süreçlerinde yaratıcılığı en ön planda tutarak, sektörde fark yaratan, geleceğin eğilimlerine uyum sağlayan ve müşterilerin hayatını kolaylaştıran yenilikçi ürün ve hizmetler sunmak inovasyon stratejimizi oluşturuyor. Daha az zamanda, daha az enerjiyle, daha az bir alanda, daha az ancak daha vasıflı bir insan gücüyle daha kaliteli üretmek üzere kaynaklarımızı yeniden düzenleme çalışması olarak tarif ettiğimiz Yalın Dönüşüm’de inovasyonun rolü çok büyük. İnovasyonu, geleneksel araç üreticisi olmanın ötesinde hizmet üreten bir şirkete dönüşmemizde araç olarak görüyoruz. Endüstri 4.0’a uyum, veri analitiği, üç boyutlu yazıcı kullanımı ile üretim, siber güvenlik, kodlama ve yazılım gibi alanlarda öncü yatırımlar gerçekleştiriyoruz. İnovasyon konusundaki tüm proje ve çalışmalarımızla Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı, Sürdürülebilirlik Şehir ve Yaşam Alanları, Sorumlu Tüketim ve Üretim alanlarına katkıda bulunuyoruz. Ford Otosan İnovasyon Komitesi’nin çalışmalarıyla inovasyonda öncelikli alanları Dijital Dönüşüm, Akıllı Üretim, Müşteri Deneyimi, İnteraktif Araç ve Otonom Kamyon olarak belirledik. SÜRDÜRÜLEBILIR VE KÂRLI BÜYÜME İnovasyonu, geleneksel araç üreticisi olmanın ötesinde hizmet üreten bir şirkete dönüşmemizde araç olarak görüyoruz. Dijital Dönüşüm Dijital araç ve yöntemlerin akıllı ve sürdürülebilir biçimde uygulanarak verimlilik ve değer yaratması için kullanılmasıdır. Dijital dönüşüm, diğer inovasyon alanlarının doğrudan destekçisidir. Akıllı Üretim Ford Otosan fabrikalarında mevcut süreçlerin akıllı ve verimli üretim, malzeme, planlama ve lojistik sistemleri sayesinde daha rekabetçi, esnek bir hale dönüştürülmesidir. “Nesnelerin İnterneti”, “Akıllı Fabrikalar”, “Siber / Fiziksel Sistemler” ve “Endüstriyel İnternet” gibi teknolojileri bir araya getirir. Müşteri Deneyimi Tüketicilerin ulaşım konusundaki tercihleri değişiyor ve online iletişim kanalları kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Bu doğrultuda satın alma öncesini, esnasını ve sonrasını dikkate alarak oluşturulan mobil hizmetler, yenilikçi bayi ve servis yapılanmaları, araç ve yolculuk paylaşımı gibi uygulamaların tasarlanması hedeflenir. İnteraktif Araç Taşıtların daha geniş bir ulaşım ekosisteminin parçası olarak birbiriyle ve şehir altyapısıyla etkileşmesidir. Daha güvenli ve verimli sürüş deneyimi için navigasyon, mobil iletişim kanallarıyla entegre akıllı motor sistemleri, filo yönetim sistemleri, araç içi bilgi ve eğlence sistemleri gibi araç içi/dışı bağlantı sistemlerine dayalı geniş bir yelpazeyi kapsar. OtonomKamyon Gelişmiş algılama sistemleri, siber-güvenlik sistemleri, otomatize edilmiş testler, yakın takip ile aerodinamik kazanç elde edilmesi, hassas haritalama sistemleri gibi ileri teknolojilere dayalı ürünlerin geliştirilmesini ve bu ürünler sayesinde lojistik sektörüne getirilecek yeni çözümleri içermektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw