FORD_SRDT_2018

30 Ar-Ge Gücü Türkiye’de otomotiv sektörünün en köklü ve en büyük Ar-Ge organizasyonuna sahip şirketiyiz. Ford Otosan olarak, Ar-Ge’nin gücüyle yıllardır ilklere imza atıyor ve sektörün gelişimine katkı sağlıyoruz. 1961’de kurduğumuz Ürün Geliştirme Departmanı, bugün 1.100’ün üzerinde çalışanla çalışmalarını sürdürüyor. Motor, iç ve dış görsel tasarım dahil olmak üzere tüm bir aracı tasarlama, geliştirme ve test etme kabiliyetine ve altyapısına sahip tek Türk otomotiv şirketi konumundayız. Ar-Ge çalışmalarımızın ilk ürünü olan 1966’daki ilk yerli binek otomobil Anadol’dan, 2003’te Ecotorq motor ve motorun kullanıldığı yeni Ford Trucks kamyonlara kadar birçok yeni ürünü sektöre kazandırdık ve kazandırmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin yanı sıra, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki pazarlarda da rekabetçi ürünler tasarlayıp geliştirmemiz, Ford Otosan Ar-Ge Merkezini küresel ölçekte bir merkez haline getirmemizi sağladı. Küresel eğilimler otomotiv sektörünün dönüşümünü etkilerken, geleneksel ürün ve servislerin yanında farklı konulara odaklanma ihtiyacı doğuyor. Yakıt optimizasyonu ve karbon emisyonunun azaltılması, bağlı, otonom ve elektrikli araçlar gibi birçok alanda da Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalar kapsamında iş birlikleri yapıyoruz. Ufuk 2020 projesi başta olmak üzere Avrupa Birliği tarafından fon sağlanan projelerde proje ortağı olarak yer alıyoruz. Yazılım yenilikleri, otomotivde kullanılan kıymetli metallerin geri kazanımı, akıllı araçlar için programlanabilir sistemlerin geliştirilmesi, görünür ışıkla haberleşmenin otomotiv uygulamaları, yardımlaşılan, bağlı ve otonom hareketlilik için 5G teknolojileri Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. SÜRDÜRÜLEBILIR VE KÂRLI BÜYÜME Türkiye’nin yanı sıra, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki pazarlarda da rekabetçi ürünler tasarlayıp geliştirmemiz, Ford Otosan Ar-Ge Merkezini küresel ölçekte bir merkez haline getirmemizi sağladı. Dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’e, Türkiye’den ilk kez teknoloji ve mühendislik ihracatı yapan otomotiv şirketiyiz. 2013’te JMC şirketiyle yaptığımız lisans anlaşması kapsamında, JMC tarafından Ford Otosan lisans ve mühendisliği ile üretilen kamyonlar 2017’de piyasaya sunuldu ve Çin’de 2018 Yılın Kamyonu ödülünü aldı. Beş yıllık Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirilen yeni çekici aracımız F-MAX ile 2018 Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda Uluslararası Yılın Kamyonu Ödülü’nü kazandık. Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanan F-MAX, ConnecTruck özelliği ile Ford’un bağlantılı ilk ağır ticari olma özelliğine sahip. Bununla birlikte, yine Ar-Ge ekibindeki mühendisler tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk yerli şanzımanının 2020 yılında Ford Trucks araçlarda devreye alınmasını hedefliyoruz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw